Friday 30 December 2011

Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


sungguh benar..nak jadikan hidup kita ni happy..tak semestinya kita kena kaya raya..dapat husband hensem gila..naik kereta mewah gila..pastu study dapat first class and etc..

semua orang nak yang terbaik tapi tak semua kita dapat..tapi tu tak bermakna kita tak dapat nak bahagia..

kita yang membuat acuan untuk kebahagiaan itu


orang naik basikal pon kadang kadang hidup dia lebih heaven daripada kita kita ni yang naik bmw...


kadang kadang BMW tak mampu mmberi kebahagian sepetimana BASIKAL buruk yang usang..


kadang kadang orang cacat lebih behahagia hidup dia daripada orang yang sempurna segalanya..
and why?

cacat tak semestinya tak akan mendapat kebahagiaan dan kejayaan..


sebab dia pandai and bijak gunakan peluang..
saya admit..saya orang susah..semua nak tak dapat..saya tak macam anak anak orang kaya yang selalu dapat yang terbaik..

saya biasa biasa saja..tapi apabila saya tahu apa kelebihan yang saya ada..saya jarang sia siakan..saya akan gunakan ia sebaik baik nya untuk buat hidup saya lebih baik dan bahagia..

pokoknya..
diri kita..kita adalah apa yang kite fikirkan..kalau kita fikir susah..susahlah kita..kalu kita fikir bodoh..bodoh la kita... senang kan....

No comments:

Post a Comment