Thursday 29 December 2011

don't couple - couple n cintan cintun

dear sisters and brothers..

Saya  nak tanya korang sikit la..tak de boyfriend/girlfriend boleh bawa matikah??oh no no..even tak de husband pon still bleh bernafas..so..knapa nak terlau brsusah payah sangat..?? i dont know but i think recently..budak2 lagi aktif bercinta berbanding ngan golongan2 tua macam aku..buktinye?ramai my girl friends still tak de bf..tumpukan pada career..but kalau keluar je..mesti akan nampak budak sekolah or budak2 yang under age berkapel -kapel..then..dont be surprised kalau kat facebook..budak2 remaja lagi aktif update status cinta cintun..

and bile frust menonggeng..everything under the mess..semua tak tahu kemana..am i rite??
so?cool ke ade bf/gf?? seriously kita sbnarnya tak perlu ada gf or bf utk jd cool..i talk based on my experience..bercinta or having a bf/gf terlalu awal sangat2 melaghokan..sangat2..lagho!irepeat..lagho!
in fact..ianya tak berguna sesen pon..tak payah la korang cakap..ala..ade bf bleh gak jadik teman sunyi..ade bf leh wat sumber inspirasi..no..no..

selain daripada perasaan cover line yang konon2 bf tu leh jadik sumber inspirasi or peneman sunyi..ianya melagho kan..merugikan..buang masa..tenaga..and duit..jugak akan mengakibatkan tumpuan kite pada pelajaran terganggu..

padahal relationship tu berbatu batu lagi jauh hala tujunye..couple ni banyak membawa kepada kelalaian..kalau tersalah langkah..bleh bawak kerosakan..tu tak termasuk lagik time gaduh or frust..lagi terok  jadinye..tu tak termasuk kena control lagik..tak bleh kawan ngn orang tu..tak boleh buat benda tu..tak boleh pergi sana situ..tak ke bazir camtu je masa mude padahal orang tu bf/gf kite je pon..bukan suami..pastu bile hubungan tu terputus tengah jalan..baru lah rase nyesal..

time kat university pon kadang2 not so good ber bf/gf..lagho jugak..but it can be acceptable la kn..tapi kalau di awal remaja..tak payah lah kot sayang..trust me...tak bg apa2 klbihan pon kat kita..

one day..bile kamu dah cukup2 matured..kamu akan berasa sangat2 bodohnye kamu dulu..kalau aku tak bercinta..pasti aku tak lawan cakap mak aku..kalau aku tak bercinta..pasti result aku best giler..kalau aku tak bercinta..pasti tak bazir masa aku yang macam emas tu..

pendek kata..berpada padalah..kalau kite dah beransur ke alam dewasa..its okay la kan nak mencari teman hidup..kalau kite still muda remaja..banyak benda lagi yang kite nak kena buat..cuba la untuk elakkan diri dr hubungan yg serius mcm ni...sebab dunia kite still lagi sempit dan tak terbuka luas lagik..kalau setakat nak berkawan and kenal hati budi..okay lah kot..tp kalau nak buat cinta mati siap satu dunia tahu..thats really not cool sayang..

so..JANGAN BUANG KAMU PUNYA MASA/TENAGA/DUIT/PERASAAN/UMUR

 dan terperangkap dalam hubungan karut marut ni bcoz ia kan mnyebabkan kamu jadi degil, bodoh, cpat marah dan macam2 lg la..

And make sure PERINGATAN untuk diri saya juga kadang2..:)

No comments:

Post a Comment