Friday 1 June 2012

apa yang saya patut buat bila saya tahu saya ni ugly?







-saya tak yakin dengan diri saya..
-saya gemuk..saya hitam..saya tak cantik..
-awk bleh la cakap camtu sbb awk xduduk tempat sy..
-muke saya banyak jerawat..
-boyriend
lari tinggalkan sy tuk perempuan yg lebih cntik..
-kenapa saya xcantik?kan best kalu saya cantik..

Oh, don't say that. If you start thinking you're ugly, people will start thinking the same. 
Just love who you are regardless of what you look.
Confidence is not just about being beautiful and being sexy. It's about how you carry yourself..is about what u feel about yourself..

ugly ni just mentality..bile korang merasakan diri korang tak cantik..maka trust me..korang tak akan kelihatan cantik..
korang sendiri memandang rendah pada diri korang.org lain apatah lagi..

and korang jangan terlalu memikirkan apa yg orang lain cakap tentang korang..jgn fikirkan apa pandangan org terhadap u all..
do they give you money?
do they make u happy?
they dont rite?

so u dont have to listen what other people say..
you are what you are..their approval isnt needed..

bile korang rasa korang tak cantik macam org lain lain..
dont..compare yourself with others.,
dont look at the mirror and start memandang rendah pada diri korang..ingat..You don't look like them, they don't look like you. You're unique. No one else looks like you!

dont try utk menjadi orang lain semata2 untuk kelihatan cantik... Don't change yourself to impress someone. The best thing to do is be who you are.
remember..!!!

orang yang cantik xsemestinya die cantik..
hidup diorang tak semestinye tenang..Keep in mind, You and You Only are your own worst critic..untuk mengelakkan diri korang dikritik..korang dulu at first..hargai diri korang..

buangkan mentality dalam diri korang yg selalu merasakan korang ni xcantik..xmenarik..korang jgn rasa rendah diri dengan apa yg korang dapat..When you look in the mirror, sometimes you may think you don't look good. but take this..syukur Allah tak jadikan aku cacat..alhamdulilah..


kalau korang gemuk..korang banyak jerawat ke...korang try la buat diri korang kurus..try rawat wajah korang dengan biasa2 je..jgn taksud..kalu korang xmampu merubah apa2..its okay..alhamdulilah..mungkin setakat itu Allah nak bagi kat korang..
then try la cara lain..
cantikkan diri korang dengan pakaian yang sopan..cantikkan korang dengan cara korang cakap, interaksi dan the way korang bergaul..
pokok pangkalnye..adalah confident bahawa korang adalah ciptaan Allah yang cantik dan istimewa..

ingat!!!!

First of all, you are not ugly! Everyone thinks that they have something wrong with them..korang rase org lain lagi cantik dari korang padahal maybe..diorang terpaksa bersakit sakit nak jadik cantik..so baik korang..natural je..

jgn pernah tanya kawan korang..wei hodoh ke aku hari ini?aku nampak gemook sgt erk?please dont!!!!

ignore what others say about you. sbb kadang2 org yang selalu kritik korang ni ada their own agenda kat belakang..maybe diorang cemburu ngn korang..or diorang saja nk buat korang rase down.Just be yourself! People will love you for it..biar org cakap..
die tu even xde la cun mana..tapi hati sgt baik..xpernah die mengeluh pasal die cntik ke tak.. see?


Remember, no one is 'ugly'. maybe bagi korang yg rase diri korang xcantik..korang akan cakap..cakap bleh la..tapi aku yg rasa..
not dear.., trust me.. 


everyone is special in their own way! Beauty is in the eye of the beholder!

and every morning bile bangun tido..tengok cermin..cakap kat depan cermin..alhamdulilah..and start ur day with a huge smile..and think that..u r so beautiful..simple as that..

No comments:

Post a Comment